Social Icons

Wednesday 15 June 2011

3D UAASIS

BISMILLAHIRAHMANIRAHIM...

alhmdulillah... setelah sekian lama ditunggu, kelahirannya pun ditemu. Dari Dalam Diri UAASIS, adapun blog ini semestinya bukanlah satu blog yang menarik, tapi ini adalah sebagai sarana untuk bekalan ana bila menghadap Allah SWT bila dipanggil nanti, mudah-mudahan bila ditanya, akan ada secebis alasan pelindung diri dari diri yang hina ini.




"Dan (ingatlah) ketika suatu umat di antara mereka berkata: "Mengapa kamu menasehati kaum yang Allah akan membinasakan mereka atau mengazab mereka dengan azab yang amat keras?" Mereka menjawab: "Agar kami mempunyai alasan (pelepas tanggung jawab) kepada Tuhanmu[580], dan supaya mereka bertakwa.
[580]. Alasan mereka itu ialah bahwa mereka telah melaksanakan perintah Allah untuk memberi peringatan.

                                                                                                                                             [7:164]



  untuk pengetahuan semua, blog Ukhwah Anak-anak Sayang Islam (uaasis) adalah rentetan dari usaha dakwah Usrah Anak-Anak Sayang Islam (usrah = keluarga), usaha uaasis di peringkat sekolah menengah telah di gandingkan ke bahu-bahu 9 orang kesemuanya, walaupun ketika ini kesemua ahli penggeraknya tidak berada di medan yang sama, tapi insyaAllah masih tegar memikul panji-panji Allah walau di mana mereka berada. mudah-mudahan blog ini akan terus berlayar di lautan dakwah, semestinya unuk mendidik diri ana sendiri mengenai kefahaman dalam dakwah yang serba cetek dan membina rangka ketakwaan dalam hati. untuk bersama-sama mereka yang ikhlas membantu agamaNya dalam usaha mengembalikan islam dalam diri, keluarga dan masyarakat... ~ jangan memandang rendah usaha-usaha yang kecil, kerana gunung yang gah berdiri itu juga berasal dari batu-batu yang kecil... nantikan post yang pertama, "Huhu... akh, i love you..."

No comments: